آبی تور

تور ترکیه ، تور تایلند ، تور کربلا، تور ارمنستان

آبی تور

تور ترکیه ، تور تایلند ، تور کربلا، تور ارمنستان

راهنمای سفر به آنکارا

اگر قصد سفر به پایتخت کشور ترکیه را دارید باید به سمت آنکارا بروید. شهری که تلفیقی از مدرنیته و سنت آن را در برگرفته است. این شهر دارای جاذبه های دیدنی بسیاری برای گردشگران خود هست. در سال های اخیر آنکارا پیشرفت های زیادی داشته است. فرهنگ مردمان ترکیه به ایرانیان شباهت های زیادی دارد. لازم به ذکر است که یادگیری زبان ترکی استانبولی که زبان اصلی این منطقه است، کار بسیار سختی نیست اگر شما دارای اصالتی ترک باشید از لحاظ شنیداری می توانید بسیاری از کلمات را درک کنید، اگر هم فارس باشید به قطعیت می توان گفت که یادگیری این زبان مدت زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. در راهنمای سفر به آنکارا الی گشت قصد دارد تا این قبیل از اطلاعات را در یک مطلب به طور جامع تهیه نماید، ما را در سفر به شهر آنکارا در کشور ترکیه همراهی کنید.  

موقعیت جغرافیایی شهر آنکارا

کشور ترکیه در نیم کره شمالی جهان در محل تلاقی دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته است. موقعیت جغرافیایی ترکیه به گونه ای است که محلی برای ارتباطات بین دو قاره اروپا و آسیا می باشد. کشورهایی که با ترکیه هم مرز هستند عبارتند از ایران، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، عراق، سویه، یونان و بلغارستان . این کشور دارای ۸۱ استان است. حال ما در این راهنمای سفر می خواهیم درباره شهر آنکارا صحبت کنیم. شهر آنکارا، از لحاظ موقعیتی دومین شهر بزرگ ترکیه و به عنوان پایتخت این کشور عنوان شده است. موقعیت جغرافیایی شهر آنکارا بین ۴ کوه و ۳ رودخانه قرار دارد. شهری که مرکز فرهنگ، بازرگانی، و جاذبه های گردشگری بسیاری می شود.

آب و هوای آنکارا

آنکارا، جزء شهرهایی است که سالانه توریست های زیادی را به سمت خود جذب می کند. آب و هوای این منطقه اکثرا ابری و باران است اما تابستان های آنکارا بسیار گرم بوده و گرمایش کمی شبیه به تهران با آلودگی کمتر است.  زمستان آنکارا کاملا سرد بوده و هوای این شهر اکثرا بارانی و برفی بوده مشاهده شده است. فصل های متعادل این شهر بهار و پاییز هستند در هر دو فصل ما شاهد ثباتی در وضعیت جوی هستیم و شرایط ایده آلی برای گردشگری شامل می شوند.

بهترین زمان سفر

زمان مناسب برای سفر به آنکارا از ماه شهریور تا آخر ماه مهر که هنوز هوا کاملاً سرد نشده آغاز می شود . اما اگر شما می خواهید در اوایل تابستان به آنکارا سفر کنید باید بگوییم که اصلا نگران گرما نباشید زیرا تابستان در این کشور همانند تابستان کشور خودمان دارای گرمای طاقت فرسا نیست و شما به راحتی می توانید از امکانات آبی این منطقه استفاده کنید.